Friday 21 June 2013

Wanita Ini Mempunyai 2 Lubang Vagina

Hazel Jones, 27, memiliki keanehan pada organ seksualnya. Setelah didiagnosis oleh beberapa pakar beliau disahkan mempunyai dua organ seks atau dua vagina.

Dalam istilah perubatan ianya dikenali sebagai uterus didelphis. Ini membuat Jones dianugerahi dua uterus (rahim) dan dua serviks (leher rahim) yang berbeza. Jones mengakui bahawa beliau tak menyedarinya ketika remaja. Ianya disedari apabila beliau kerap merasa sakit yang luar biasa serta pendarahan yang hebat ketika datang bulang.   

Walau pun begitu, Jones mengaku bersyukur dan tetap selesa dengan keanehan yang dimilikinya. Ia juga tak pernah merasa malu untuk mengakui keganjilan pada tubuhnya.

"Ketika saya mengetahui apa yang saya alami, saya mengatakannya pada semua orang. Saya kira ini luar biasa. Jika ada perempuan yang ingin melihatnya, saya dengan senang hati akan menunjukkannya. Ini bukan sesuatu yang memalukan buat saya," ujar Jones dalam sebuah wawancara dengan ITV.

Sementara itu menurut seorang pakar, Dawn Harper, menjelaskan bahawa keanehan itu disebabkan adanya proses yang kurang sempurna dalam pembentukan organ seksual semasa dalam kandungan.
"Ketika dalam proses pembentukan janin, bayi perempuan asalnya memiliki dua saluran. Keduanya lalu menyatu, sedangkan bahagian septum akan pecah dan membentuk jadi satu uterus. Sekitar satu di antara 3000 kes, septum ini tetap bertahan dalam uterus. Tetapi, bila benar-benar membentuk menjadi dua uterus yang terpisah kesnya sangat jarang," kata Harper.

Hazel juga mengakui, pada awalnya dia merasa tidak merasa selesa ketika melakukan hubungan seks dengan pasangannya. Tetapi, kini ia sudah biasa dengan keadaannya itu. Ia juga menolak tawaran untuk melakukan pembedahan kerana bimbang kalau prosedur itu  akan meninggalkan bekas luka atau jaringan parut yang tak dikehendakinya.

3 comments:

  1. Jika anda tidak menjana sekurang-kurangnya RM100 ~ RM500 sehari di internet, anda telah melakukan satu kesilapan, Jom tengok
    http://bit.ly/1a01xw2
    http://bit.ly/1lA61OC
    Maklumat Lanjut di: http://on.fb.me/1htamjI
    http://negotalian.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. EMERGENCY LOAN OFFER APPLY

    We Offer all types of Finance Business Personal Cash
    Quick Cash Advance. Fast Credit Check. Cash Today.
    Fast Cash Online
    low interest rate as low as 2%
    Financial Cash Available Here
    Business Personal Cash
    Solve Your Financial Problems
    I'll advise All Cash seeker should contact us
    THERE IS NOTHING TO LOSE BUT YOUR DEBT AND FINANCIAL PROBLEMS !!!
    We Are Here To Show You A Better Way To Financial Freedom !!!
    Contact Us At : abdullahibrahimlender@gmail.com
    whatspp Number +918929490461
    Mr Abdullah Ibrahim

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...