Saturday 7 January 2012

Beza Di Antara Mulut Atas Dan Mulut Bawah


Setelah serangkai ujian dan test, akhirnya terpilihlah 5 orang wanita cantik untuk merebutkan 1 posisi sebagai sekretari di sebuah perusahaan. Si Bos bingung memilih mana dari kelima wanita tersebut, kerana semuanya memiliki kelayakan yang baik.

Akhirnya si Bos pun melakukan bersuamuka dengan ke 5 calon setiausaha nya tersebut.
Bos: “Ok, kamu semua telah berhasil melalui serangkaian ujian dan test yang berat. Sekarang adalah ujian terakhir. Sayangnya saya hanya akan memilih 1 diantara kalian untuk menempati posisi sebagai setiausaha saya di perusahaan ini, dengan gaji yang besar”

 
Si Bos menghela nafas sebentar, “cantik-cantik semuanya,” kata si Bos.

 
“Ok, Sekarang, saya memerlukan 1 jawaban terbaik dan logik dari kalian.Pertanyaannya: 


Wanita memiliki 2 mulut! Iaitu mulut atas, dan mulut bawah, apakah perbezaan dari kedua mulut tersebut?” Tanya si Bos akhirnya.
 
Kelima wanita cantik tadi berfikir sejenak, dan inilah jawaban mereka :


 
Wanita-1: “yang 1 vertikal, dan 1 lagi horizontal, Encik..”“Hem… sangat baik, kamu memiliki pandangan sosiologis yang bagus.” ujar si Bos sambil tersenyum puas.

 
Wanita 2: “yang 1 berbulu, dan 1 lagi tidak, Encik..”“mengesankan, kamu realistik.” kata si Bos dengan mengangguk.

 
Wanita 3: “yang 1 boleh bicara, 1 lagi tidak boleh bicara Encik”“Cukup bagus, kamu mengedepankan aspek komunikatif, hal penting bagi seorang setiausaha.”

 
Wanita 4: “yang 1 ada gigi, 1 lagi lompong Encik”Boss: hahahaha… kamu orang yang sangat humori..

 
Wanita yang ke-5 bingung, kerana semua jawaban yang terlintas difikirannya sudah di sebutkan oleh yang lain. Tiba-tiba dia menemukan idea. Sambil tersenyum manja, wanita ke 5 menjawab :“Mulut yang 1 dipakai sendiri…. mulut yang lain dipakai sama… Bosss” (sambil tersipu malu)

 
Si Bos tersentak terkejut, dan langsung berdiri. Kata si Bos : “YAA….!! KAMU SAYA TERIMA!”

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...