Sunday 1 January 2012

Inilah Kanak-Kanak Malang Yang Hidup Bersama Ibunya Yang Telah Mati

Seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun tinggal selama dua hari setelah ditinggal mati mendadak oleh ibunyadi rumah mereka di New Zealand. Ia mencari kenyamanan dari mainan kesukaannya dan memakan keju, lasagna sisa, dan susu.
 
Shylah Silbery, mencari sendiri makanan di dalam peti sejuk dengan hanya ditemani boneka beruang Teddy Bear yang dinamainya 'Possum' setelah ibunya, Lauren Silbery yang berusia 28 tahun, meninggal dunia.
 
Komunikasi terakhir keluarga dengan Lauren Silbary terjadi pada 19 Oktober. Dua hari kemudian, kerana tiada khabar, keluarganya merasa risau keadaan Silbery dan anaknya. Mereka pun menghubungi tetangga Lauren untuk mencari tahu. Tetangga yang memeriksa keadaan rumah, hanya boleh melihat Shylah kecil tanpa terlihat keberadaan Lauren.
 
Polisi yang datang kemudian memujuk Shylah untuk menyeret meja kopi ke depan pintu agar dirinya boleh mengambil kunci dan membuka kunci pintu. Kepada polis, Shylah hanya berkata, "Mama tidak mahu bangun."
 
Polis kemudian segera membawa Shylah ke hospital untuk mendapatkan rawatan selama beberapa hari. Sekalipun menderita dehidrasi dan pampers bayi yang lama tidak diganti, keadaan Sylah dilaporkan tidak mengkhuatirkan
.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...