Tuesday 3 January 2012

Majlis Perkahwinan Terhenti Seketika Untuk Update Facebook Dan Twitter


Sepasang pengantin dari Maryland, Amerika Syarikat, telah membuat kecoh dengan meminta waktu sejenak ketika ijab pernikahan mereka. Mereka terburu-buru mengambil handphone di dalam poket, mengupdate status Facebook dan Twitter, baru kemudian meminta upacara dilanjutkan kembali.
 
Video pernikahan pasangan itu, Dana Hanna (yang bekerja dengan laman web binatang peliharaan) dan Tracy Page, kemudian disiarkan di YouTube .. Dalam video itu nampak Dana mengambil handphone dari poket, setelah pendeta selesai mengesahkan mereka sebagai suami istri.

 
Ketika mereka mengambil handphone itu, pendeta berkata: "Dana sedang mengupdate status pernikahan di Facebook." Para tamu undangan pun tertawa melihat mereka dan mendengarkan penjelasan pendeta.

 
Pendeta, yang rupanya juga gemar berjenaka, kemudian berkata: "Ketika saya berkata, saya mengesahkan anda sebagai suami dan isteri. Ini sekarang rasmi di Facebook. Ini rasmi pula di buku catatan pernikahan saya. Dana, anda boleh mencium pengantin perempuan sekarang."

 
Menurut Hana, sebelum pernikahan hanya dia dan pendeta yang tahu bahawa ijab bakal berhenti seketika kerana ia mengupdate status di Facebook. Maka tidak hairanlah, dalam ijab itu isterinya juga panik.

 
Sumber - Reuters

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...