Sunday 1 January 2012

Ibu Melahirkan Anak Di Tengah Kesesakan Lalu Lintas Terakam CCTV

Ini bukanlah video kelahiran biasa. Calon ibu Helen Osborne tidak menyangka dirinya akan melahirkan di tengah kesesakkan lalu lintas dan terakam oleh CCTV.
 
Helen Osborne sedang dilarikan dengan segera ke hospital oleh pasangannya, Richard Sullivan. Sayangnya, lima minit sebelum sampai ke Leicester Royal Infirmary, mereka tersekat di kesesakkan lalu lintas yang padat di Sabtu petang.

 
Sullivan tetap tenang. Dengan bantuan dari beberapa pemandu yang lain. Mereka berhasil membuat suasana nyaman di kerusi penumpang kereta dan anak perempuannya dapat lahir dengan selamat.

 
Apa yang tidak ia sedari adalah proses mengharukan ini tertangkap kamera CCTV pengawal lalu lintas. Pasangatn tersebut menggunakan kereta Peugeot yang dipandu dengan terburu-buru.

 
Osborne, 29 tahun, yang bekerja sebagai jururawat berhasil melahirkan Rosie, anak perempuannya, dengan selamat. Selanjutnya, pihak polis membantu mereka menuju ke hospital. Pegawai CCTV yang menyaksikan drama itu sangat terkejut dan segera mencari pasangan itu. Ia selanjutnya memberikan rakaman tersebut sebagai tanda mata.

 
Sullivan, 31 tahun, juruteknik di Leicester Inggris mengatakan akan memberikan rakaman tersebut ke anaknya saat berulang tahun ke 18. “Ini boleh menjadi sesuatu yang boleh ia pamerkan ke teman-temannya.”

 
Sullivan menghubungi 999 saat peristiwa itu, untuk mencari tahu bagaimana cara membantu melahirkan bayi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...