Wednesday 28 December 2011

Lelaki Iklankan Notis Kematian Palsu Ibunya Semata-Mata Kerana Ingin Bercuti

"Orang tua sakit." Saya yakin tak cuma 1-2 pekerja yang menggunakan alasan ini untuk meminta cuti. Tapi bagi seorang lelaki dari Pennsylvania, alasan seperti itu nampak belum cukup meyakinkan. Solusinya? Pasang berita kematian di surat khabar.

Dan tak perlu waktu lama bagi Scott Bennett, 45, untuk menyedari bahwa solusi tersebut bukanlah yang terbaik. Bahkan mungkin yang terburuk.
Setelah dipublikasikan di surat khabar, seorang keluarga Bennett menelefon editor surat khabar The Jeffersonian Democrat untuk memberitahu bahawa wanita dalam berita kematian yang mereka muat masih hidup. Wanita itu tak lain adalah ibu dari Bennett sendiri.

Lelaki ini mungkin lupa bahawa tidak seperti surat cinta, surat khabar diciptakan untuk dibaca oleh publik, termasuk didalamnya kerabat, keluarga, dan juga ibunya, yang ternyata merupakan salah seorang pelanggan akhbar tersebut.

Ketika diwawancara oleh surat khabar lainnya, Bennet mengaku melakukan hal itu kerana takut dipecat jika ia meminta cuti kerja. Kini tak hanya terancam dipecat, lelaki tersebut juga harus berurusan dengan polis. Ya, paling tidak, menurut polis ibunya dapat mengerti dengan tindakan anaknya itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...