Wednesday 28 December 2011

Kim Kardashian Diejek Kerana Tidak Kasihi Haiwan

LOS ANGELES- Sejak pernikahannya dengan Kris Humphries hanya bertahan 72 hari, Kim Kardashian terus menjadi bahan ejekkan.

   Kali ini, sebuah organisasi yang memperjuangkan hak binatang, PETA melancarkan kempen terbaru mereka terkait penolakan pemakaian kot dari bulu haiwan.

 Dalam iklan itu, foto Kim disandingkan dengan musang yang berada dalam sebuah lorong. Selain terpampang wajah Kim sedang memakai kot bulu, di atas foto haiwan-haiwan itu tertulis, Kim : Bayi-bayi (haiwan) ini kehilangan ibu mereka. Apakah dia ada di belakang Anda?'.



 Melalui cara itu, PETA berniat menyindir perilaku Kim yang selalu terlihat kot bulu di setiap penampilannya. Meski pernah dijelaskan tentang penderitaan binatang yang bulunya sering dia pakai, Kim masih tetap terlihat memakainya. "Kim itu sebenarnya tahu bahawa binatang yang bulunya dipakai itu disiksa, dipukuli, disetrum dan sering dikuliti hidup-hidup. Kami sudah menjelaskan itu kepadanya," kata Senior Vice President PETA, Lisa Lange seperti dikutip Dailymail, Selasa (27/12/2011).

 Sejumlah artis seperti Daniel Craig pernah menyebut Kim dan keluarganya sebagai orang idiot kerana meminta privasi. Padahal, Kim dan keluarganya membuka semua kehidupan peribadi mereka dalam sebuah tayangan reality show mereka.(rik)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...