Wednesday 28 December 2011

Isteri Orang Mengaku Bujang, Kekasih Hilang Telinga

                           Mangsa, Mohd Ridzuan Jusoh bersama ibunya Hasnah Hamat.

PASIR MAS – Seorang pekerja di pusat membeli-belah, putus telinga kiri dan mendapat 50 jahitan pada badan setelah dia dicederakan menggunakan parang oleh seorang lelaki yang tidak dikenali, baru-baru ini.

Motif yang dipercayai akibat cemburu mengakibatkan dia terpaksa hidup tanpa cuping telinga sehingga akhir hayatnya.

Mangsa, Mohd Ridzuan Jusoh, 21, berkata, meskipun kejadian ini berlaku tiga minggu lalu, dia tidak akan melupakan detik-detik dia diculik tiga lelaki, dihiris menggunakan parang dan dilepaskan di tepi jalan dekat Bayu Lalang.

Menurutnya, dia hanya mengenali seorang perempuan berusia 28 tahun, sejak dua bulan lalu dan mereka mulai berkawan kerana dia mengaku masih bujang.

“Saya hanya mengetahui status perempuan itu, setelah suaminya memberitahu ketika menculik saya 10 Disember lalu.

“Lelaki berkenaan sepatutnya sedar bahawa bukan saya yang menjadi punca keruntuhan rumah tangganya, kerana saya juga menjadi mangsa kepada perempuan itu,” katanya.

Menurutnya, lelaki berkenaan tidak patut mengambil pendekatan sedemikian sebaliknya dia perlu menyelidiki perkara yang sebenar.

Ridzuan berkata, lelaki berkenaan bukan sahaja mencederakannya menggunakan parang, malah suspek juga merampas dompet, telefon bimbit dan wang berjumlah RM504.

“Wang yang saya kumpul sejak setahun lalu, lesap begitu sahaja sedangkan wang itu perlu dilunaskan untuk mendapatkan lesen memandu.

“Saya tidak mahu menyusahkan kedua ibu bapa saya, kerana mereka juga tidak bekerja kerana mengalami masalah kesihatan,” katanya.

Sementara itu, ibunya, Hasnah Hamat, 69, berkata, dia mengharapkan pihak berkenaan dapat mencari keadilan kepada anak bongsu daripada sembilan beradik ini.

“Perbelanjaan untuk memulihkan telinga terlalu tinggi, sedangkan saya dan suami sudah lama tidak bekerja.

“Saya berharap supaya lelaki dan perempuan berkenaan sedia menyerah diri dan meminta maaf di atas kesalahan yang dilakukan ke atas anak saya,” katanya.

 
Oleh : NOOR AZLIDA ALIMIN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...