Friday 30 December 2011

Pertemuan 10 Minit Zaman Kanak-Kanak Berakhir Dengan Perkahwinan Melalui Internet

Pasangan kekasih yang menikah melalui video online kerana tinggal terpisah sejauh 3.500 mil (5630 km) akhirnya berbagi ciuman pertama mereka, tiga bulan setelah hari perkawinan mereka dilangsungkan.


Namun, salah satu fakta menarik dari perkahwinan Syed Islam, dari Southampton, Hants, dan pengantinnya yang cantik, Monira Chowdhury dari Pennsylvania, Amerika, yang sama-sama berusia 28 tahun, adalah keduanya hanya bertemu dan bertatap muka selama sepuluh minit ketika masih anak-anak.

Bertahun-tahun kemudian mereka kembali bertemu berkat bantuan video internet Skype, dimana keduanya jatuh cinta dan memutuskan untuk menikah setelah beberapa sesi pertemuan dalam video chat.

 
Dengan disaksikan para teman dan keluarga yang menonton upacara pernikahan langka ini, kedua pasangan mengenakan pakaian tradisional untuk menikah di internet pada bulan September lalu.

 


Sekarang, lebih dari 100 hari kemudian, pasangan suami isteri ini akhirnya bertemu setelah Monira pindah ke Britain.

 
“Aku pergi menemuinya di Bandara Heathrow dan langsung memeluknya ketika ia sampai. 


Pada awalnya dia agak pemalu, tapi setelah itu keadaan menjadi sangat normal.” tutur Syed, yang sedang belajar administrasi bisnis di Universiti Solent di Southampton.
 
“Aku tahu pernikahan ini tidaklah biasa, tapi aku mengatakan bahawa jarak tidak menjadi masalah di dunia moden. Orang-orang dapat berbagi kehidupan mereka melalui teknologi.” tambahnya yang dikutip Mail Online.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...