Saturday 24 December 2011

Penguin Yang Cemburu Dengan Perhatian Yang Diterima Oleh Panda

EDINBURGH - Cemburu mungkin adalah sifat yang biasa ditunjukkan oleh manusia, namun bagaimana jika yang menunjukkannya adalah penguin?

Penguin Rockhopper di zoo Edinburgh, Scotland awalnya hairan melihat bairsan pengunjung yang cukup panjang. Namun dirinya menyedari, ternyata pengunjung beratur untuk melihat sepasang panda yang baru saja tiba dari China.

Penguin itu pun cemburu melihat perhatian pengunjung beralih pada sepasang panda tersebut. Kesal, akhirnya penguin itu berdiri di tepi kandang mereka dan mulai menjatuhkan kotoran mereka kepada para pengunjung.

"Penguin sangat penasaran, mereka sering berkumpul di tepi kandang mereka untuk melihat apa yang terjadi dibawah," ujar Pengarah Operasi Zoo Edinburgh Gary Wilson seperti dikutip Orange, Khamis (22/12/2011).

"Kami berharap itu bukan kes kecemburuan monokrom " imbuhnya.

Sementara itu salah seorang pengunjung ikut mengatakan, "kami berbaris untuk melihat panda ketika salah seorang lelaki di depan kami berteriak terkejut kerana jaketnya dijatuhi kotoran penguin".

Jumlah pengunjung zoo Edinburgh melambung sejak zoo itu kedatangan sepasang panda raksasa. Pasangan panda bernama Yang Guang dan Tian Tian itu, tiba dari China 4 Disember lalu. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...