Monday, 5 December 2011

Video: Tembikai Ini Berbentuk Kiub

Korang pernah tengok tembikai yang berbentuk kiub tak? Mesti korang tak percaya kan? Yelah.. selalunya bila kita tengok tembikai kat pasar-pasar, semuanya berbentuk sfera. Tapi lain pulak kat Zentsuji,Jepun. Kat sana, penamam buah tembikai berjaya menghasilkan buah tembikai yang berbentuk kiub melalui teknik tertentu. Tujuan asal kenapa dorang buat tembikai dalam bentuk camtu sebab nak memudahkan proses penyimpanan dan penyusunan buah tersebut. Akan tetapi, disebabkan bentuk buah ni lain daripada yang lain dan agak unik kepada  pembeli, harga tembikai ni dijual dengan harga 2 kali ganda!
 





Lepas tu, video kat bawah ni menunjukkan bagaimana nak buat tembikai yang berbentuk kiub ni. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...