Saturday 24 December 2011

Gadis 22 Tahun Pecah Rekod, Beli Apartment $88 Juta


 Gadis ini baru berusia 22 tahun. Tapi dia sudah boleh beli apartment berharga  US$ 88 juta . Pembelian yang dilakukannya itu pun memecahkan rekod penjualan apartment di New York.

Apartment tersebut dijual oleh pemiliknya, Sandy Weil, bekas bos Citigroup pada November 2011 lalu. Apartment itu dijualnya dengan harga US$ 88 juta . Harga apartmentya tersebut memecahkan rekod transaksi individu di New York City.

 Orang yang akhirnya membeli dan memecahkan rekod penjualan apartment tersebut adalah Ekaterina Rybolovleva. Ekaterina baru berusia 22 tahun dan kuliah di salah satu pusat pengajian tinggi di Amerika Syarikat.

 Seperti dikutip Daily News, media tidak hairan dengan transaksi yang dilakukan Ekaterina. Meski masih berusia 22 tahun, aksinya membeli apartment berharga  US$ 88 juta  itu dianggap wajar.

 Wajar kerana Ekaterina merupakan putri dari jutawan Rusia, Dmitry Rybolovlev. Dia lahir di Rusia, namun menetap di Monaco. Sudah 15 tahun terakhir ini, dia tinggal di Monaco dan Switzerland.

 Ayah  Ekaterina diketahui menjadi sangat kaya setelah terjadi privatisasi di Uni Soviet. Dia juga salah satu pengusaha bisnis baja yang sukses.

 Media menduga Ekaterina tidak mungkin boleh membeli apartment mahal itu dengan wangnya sendiri. Ayahnya lah yang sepertinya ada di balik transaksi pembelian apartment tersebut. 


Namun Dmitry sengaja menggunakan nama anaknya untuk menghindari cukai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...